Et digt fra en kær ven...

En langstilket rose fra venskabets have
får du af mig som en torsdagsgave.
Den er til for at pynte så flot,
fordi jeg vil, du skal have det godt.

torsdag den 29. maj 2008

Agurketider..........

Syltede iaftes........ en opskrift jeg har haft i, efterhånden mange år, jeg kalder den "Henriks mors syltede agurker". Henrik var en kæreste jeg havde, i kort tid, i min ungdom. Jeg var med ham hjemme hos hans forældre, på weekend og jeg smagte denne skønne blanding af agurker, løg og peberfrugter i en lage af eddike, sukker og karry, som hans mor havde lavet. Lige noget for mig, så jeg fik opskriften og har brugt den mange gange siden. Skøn både til leverpostegmaden og i en hjemmelavet bøfsandwich. Glæder mig til de har trukket et par dage.......... så skal der smovses!!!

1 kommentar:

damsgaarden sagde ...

ja, og skulle hilse og sige det smager dejligt ;-)